Δευτέρα, 30 Μαΐου 2011

40 Aναρχικοί ζουν σα Βασιλείς στη Τουμπα!

To Μουσείο …το Ονειρο μας!

40 Aναρχικοί ζουν σα Βασιλείς στη Τουμπα!
Πρωινό ενός χειμωνιάτικου μήνα του 2007, η γειτονιά της Τούμπας ξυπνά και βλέπει συνθήματα στους τοίχους μεγάλα και τρανά να τον καλημερίζουν.
«Το Μουσείο..το Όνειρο σας!» , κανένας μας δεν κατάλαβε περί τινός πρόκειται αν και το σύνθημα ακουγότανε τόσο ειρωνικό. Το σύνθημα στόλιζε πολλούς τοίχους από την Αγιά Βαρβάρα και το γήπεδο του ΠΑΟΚ ,μέχρι σχεδόν και τα Πανεπιστήμια.

Κανείς δεν έδωσε σημασία, βάνδαλοι λέγαμε που κάτι θα εννοούν με αυτό και μόνο αυτοί το καταλαβαίνουν.

Φεβρουάριος 2010 , ψάχνοντας σε εφημερίδες και στο διαδίκτυο αρχίζει αυτό το ειρωνικό σύνθημα για το λαό της Τούμπας και γενικότερα της Θεσσαλονίκης να γίνεται ολοένα και πιο βάναυσο και πιο πραγματικό, όπου και αν έψαχνα..όντως .. θα έπρεπε να υπάρχει ένα μουσείο που να κατασκευάζετε στο κέντρο της Τούμπας, ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης όπου λέει θα στέγαζε μια πολύτιμη συλλογή έργων σημαντικών καλλιτεχνών της ρωσικής πρωτοπορίας, μια συλλογή που απέκτησε ένας ‘Ελληνας που ζούσε στη Ρωσία και μετά απέκτησε το Κράτος αγοράζοντας την.


Φάμπρικα Υφανέτ:

Εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο επι της οδού Παπάφη ,μάλλον κλωστοϋφαντουργίας ,τεράστιος χώρος ανάμεσα στις πολυκατοικίες , περίπου 12στρέμματα εκ των οποίων τα 18.000τ.μ στεγασμένα από το εργοστάσιο, όσο το θυμάμαι από τότε που ήμουνα μικρός γέμιζε από τοξικομανής τα βράδια ,από σκουπίδια τα πρωινά και οι φήμες έδιναν και έπαιρναν στα ανήλικα μυαλά μας τότε για το τι υπάρχει μέσα εκεί.

Συλλογή Κωστάκη:

Η συλλογή Κωστάκη απαρτίζεται από 1275 έργα τέχνης: πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, κατασκευές, κεραμικά σημαντικών καλλιτεχνών της ρωσικής πρωτοπορίας όπως οι Kazimir Malevich, Vasilii Kandinsky, Liubov Popova, Vladimir Tatlin, Aleksandr Rodchenko, Ivan Kliun, Solomon Nikritin, Olga Rozanova, Varvara Stepanova, Nadezhda Udaltsova, Mikhail Matiushin, Gustav Klutsis.

Η συλλογή είναι αντιπροσωπευτική όλων των ρευμάτων και των τάσεων της ρωσικής πρωτοπορίας, μίας από τις πιο ενδιαφέρουσες περιόδους της παγκόσμιας τέχνης που άνθισε στις τρεις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.

Ο συλλέκτης Γιώργος Κωστάκης, ένας Έλληνας από τη Ζάκυνθο, ανήκει στους ανθρώπους εκείνους που έχουν το χάρισμα της ορθής κρίσης και της σωστής επιλογής. Σε μια περίοδο απόλυτης κυριαρχίας του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, ο Κωστάκης αγόραζε αυτό που οι άλλοι περιφρονούσαν, με αποτέλεσμα σήμερα η συλλογή του είναι από τις σημαντικότερες στον κόσμο.

1985: Η Μελίνα Μερκούρη ανακοινώνει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης και υποδεικνύει των χώρο της Υφανέτ για την κατασκευή του.

1997: Πολιτιστική πρωτεύουσα η Θεσσαλονίκη, θέατρα δημιουργούνται στη Θεσσαλονική ,μουσεία και άλλα , έρχεται στην επικαιρότητα το θέμα της συλλογής Κωστάκη και η αγορά της από το Ελληνικό Κράτος.

2000: Μάρτιος του 2000 και το Ελληνικό Κράτος αγοράζει την συλλογή Κωστάκη

1997-2006: 10 Χρόνια περίπου για να αποκτηθεί η Φάμπρικα από το Ελληνικό Κράτος , γίνεται γεγονός το Δεκέμβριο του 2006 και αποκτάτε έναντι του ποσού των 10,2 εκατομμυρίων ευρώ που εκταμιεύθηκαν από το Γ’ κοινοτικό πλαίσιο.

Στο ενδιάμεσο Μάρτιος 2004 ξεκίνησε η κατάληψη της από Αναρχικούς , οι οποίοι μέχρι και σήμερα «αφεντεύουν» στην περιοχή.

Το Μουσείο τελικά…Το Ονειρό μας!

Μετά τα τελευταία τεκταινόμενα στην πόλη της Θεσσαλονίκης θέτονται και κάποια ερωτήματα.

Πώς όλως τυχαίως 40-45 (το πολύ) άτομα αμφιβόλου προελεύσεως και καταγωγής μπορούν να κάνουν κατάληψη σε ένα χώρο 10.200.000 Ευρώ και κανείς να μη λέει τίποτα;

Γιατί θέλουν τουρίστες στην πόλη μας από Τουρκία και ομοφυλόφιλους ανά την Ευρώπη τάζοντας τους Τζαμιά και Gay Parade δίνοντας τους δημοτικές χορηγίες?

Γιατί ΔΕΝ θέλουν λόγιους και καλλιτέχνες τουρίστες σε αυτή τη ρομαντική πόλη ΤΑΖΟΝΤΑΣ και κατασκευάζοντας το Μουσείο που θα φέρει και μια ποιότητα στην ζωή μας?

Μήπως τελικά συνθήματα που γράφτηκαν στον τοίχους της Τούμπας έχουνε δίκιο επι εποχής κρίσης? «Λεφφφτά Υπάρχουν..μόνο για Τζαμιά».

Αρθρο

Χ.Ιωάννης
ΠΗΓΗ : TAXALIA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια και χωρίς ύβρεις. Σε αντίθετη περίπτωση θα διαγράφονται.