Η ελληνικότητα των συμβόλων
Του Ηλία Κασιδιάρη
Μείζον πολιτικό θέμα προέκυψε για ένα σύμβολο που έχω χαραγμένο εδώ και μία και πλέον δεκαετία στον αριστερό μου ώμο. Κάποιοι ανόητοι και ανθέλληνες αμφισβήτησαν την ελληνικότητα αυτού του συμβόλου.
Επειδή τα λόγια συνθλίβονται από την Αλήθεια που εμπεριέχουν οι
εικόνες, θα παραθέσω ως απάντηση μία σειρά έργων της αρχαίας ελληνικής
τέχνης. Έτσι απλά, για να καταρρεύσει η γελοία προπαγάνδα δεκαετιών, που
μοναδικό σκοπό έχει να αμαυρώσει τη μοναδική Ιδέα που οδηγεί τα έργα,
τις πράξεις και τις ζωές μας. Η Ιδέα αυτή είναι η Ελλάδα.
Η χρυσελεφάντινη ασπίδα του Φιλίππου Β’
Αγγεία των γεωμετρικών χρόνων (8ος π.Χ. αιώνας)
Πολεμικό κράνος από την Μεγάλη Ελλάδα (συγκεκριμένα από τον Τάραντα της Σικελίας, 350 π.Χ.)
Αρχαία Ολυμπία: Ευρήματα από το εργαστήριο του Φειδία
Μαρμάρινα μνημεία και ψηφιδωτά
Για το τέλος - και για να εξάψω την φαντασία των γελοίων υβριστών μας – κράτησα τις σύγχρονες απεικονίσεις του συμβόλου, που συναντώνται στα περισσότερα νεοκλασικά κτίρια των Αθηνών
Νομισματικό Μουσείο Αθηνών
Βουλή των Ελλήνων
Όσον αφορά την έννοια «ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ» που συναντάται ως μία και μόνη
αποκομμένη λέξη στα άπαντα του σκοτεινού Εφεσίου σοφού, παραθέτω την
ερμηνεία που δίνει ο Διογένης Λαέρτιος στους Βίους Φιλοσόφων: «Η εγρήγορση του όντος εκ της λήθης προς τον συμπαντικό λόγο εξ ου αντλεί και ενέργεια». Το
«ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ» αποτελεί σύμβολο της αξεπέραστης φιλοσοφίας των
προσωκρατικών, που πριν από 2.500 χρόνια ανέπτυξαν συμπαντικές και
κοσμολογικές θεωρίες, που σήμερα απλά καταφέρνουμε να επαληθεύσουμε. Η
παράσταση συνολικά εμφανίζει τρία επίπεδα: το αρχαίο κορινθιακό κράνος,
τους πλεκόμενους μαίανδρους και το «ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ», που σηματοδοτούν τις
τρεις διαστάσεις της ελληνικής αρχαιότητας: Την Αρετή, την Τέχνη και την Σοφία.
Υ.Γ.1: Όσοι καραγκιόζηδες επιμένουν να μιλάνε για «απαγορευμένο
σύμβολο», θα πρέπει - αφού μου κόψουν το χέρι - να καταστρέψουν την
ασπίδα του Φιλίππου Β’, τους αρχαίους αμφορείς και τα αγγεία, ό,τι
απέμεινε από το εργαστήριο του Φειδία, τα ψηφιδωτά, τις Κόρες του
Παρθενώνα και φυσικά τη βουλή…
Υ.Γ.2: Υπενθυμίζω ότι η λήψη και δημοσίευση φωτογραφιών χωρίς την
έγκριση των προσώπων που απεικονίζονται είναι πράξη παράνομη. Σε μία
περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη για τη χώρα, κάποια δεκανίκια του πολιτικού
κατεστημένου μεταχειρίζονται τις πιο άθλιες και χαμηλού επιπέδου
μεθόδους για να πλήξουν το Εθνικιστικό Κίνημα, να αποπροσανατολίσουν την
κοινή γνώμη και να πουλήσουν τις φυλλάδες τους. Θα τα πούμε με όλους
αυτούς εν ευθέτω χρόνω…